idaosterbacka.blogg.se

Röda tråden i mitt liv

tredje i tredje

Kategori: röda tråden

Gick bra att starta bloggandet igen.. 
..kom mig aldrig till att skriva ett inlägg men nu kan jag passa på.
Det gäller start på studentskrivningar igen om en vecka. Börjar stressandet igen och det är varken bra eller roligt, magen värker varannan minut, bränner och har sig - har fått mina söta utslag över kroppen.. Och ända, fast hur stressad min kropp än känner sig så det ända jag känner är trötthet och självdisciplinen blir bara sämre. Har läst typ 2 kemi böcker, utav 6 jag har, och inte att nämna de 6 stycken psykologi böckerna heller, eller tyska som jag helt har glömt bort! 
Modersmål och tyska har jag inte äns ägnat en tanke åt - kemi har jag slumrat mig igenom och i psykologin har jag kommit så pass långt att jag plockat fram mina böcker, wohhoo.. good luck Ida att ta studenten! 
kanske mamma kommer nätt undan med köksrenovering om jag inte heller blir student - så behöver hon inte stressa sig.
På tal om stress och magen, så som jag lidit av mitt sjukande nu i snart 1,5 år så äntligen på fredag har jag remiss till kirurgiska avdelningen.. är sjukt nervös.
Men sedan är gäller bara 3 veckors väntetid på resultaterna och DÅ är det bara att hoppas på att det är något som går att fixa! Spännande!

Helgen var trevlig hade jobb som jag inte haft nu på länge, kvällskift på fredag från 16-24 och morgon skift på lördag med Johanna, det var roligt! Så fortsatte lördagkväll med några cidrar hos Johannas och avslutade kvällen hos B's med kraftiga chilichoklader och väl-saltade popcorn.
Det var roligt att umgås med människor och faktiskt göra något efter att ha suttit hemma nu flera dagar i rad - men antar att jag nog hinner umgås sedan senare också, borde utnyttja den här tiden åt att verkligen läsa till studenten - detta blir nog till ingenting!
Ikväll har jag gjort mat tillsammans med älskling, det blev ifyllda paprikor med tacokryddad maletkött och välkryddade "lankkuperunoita", vilade på maten och nu som kvällssysselsättning lite playstation spelande - han köpte en ny ps3 med 500gb rum, så kommer knappast se av honom nu längre.. 
Imorgon blir det för omväxling lite kronoby igen, flera timmar faktiskt! Men mera om det senare - om jag inte "glömmer" att skriva igen ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: