idaosterbacka.blogg.se

Röda tråden i mitt liv

en trofast vän

Kategori: bakning

Jag bakade rosa-vita "pepparmints"-kex här runt Jul.. och de misslyckades men det brukar ändå gå åt här i huset det man bakar om det sen misslyckas eller lyckas. Men den här gången så åt ingen mina kex (måste medge att de var hemska och skarpa och som klister på tänderna -hehhe..) så de har nu legat i en kex låda allt sen dess.. efter som de inte duger åt nån 
- tänkte jag!

men! Den här jäveln älskade mina kex! till och med mer än sallad, snacka om trofast Get!

Trodde så där by the way att jag skulle dö i morse, mamma hade fyllt på salt(bägaren?) igår och just när jag skulle äta mina stekta ägg och tänkte salta dem lite så föll locket och allt bort så det var en stor salthop på mina ägg.
Trevligt må jag säga.
Sopade bort salten men fy faaa-an sådan salt-tillskott jag fick för den här dagen! huhhu!

nå väl, kronoby snart då! måste dricka som fan nu för att skölja ner allt salt..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: