idaosterbacka.blogg.se

Röda tråden i mitt liv

Otrolig skitdag

Kategori: Allmänt

17 oktober, otursdag?
Har minsann haft en jävla skitdag åtminstone.
 
Vaknade, eller rättare sagt, steg upp halv 9 imorse och hoppade i duschen, jag hade för mig att dethär skulle bli en jätte bra dag!
Förutom att årets första snö kom i natt.
 
Så, ny duschad och efter att ha ätit en god morgonmål så hoppade jag i bilen och skulle åka till hälsostationen inne i kyrkbyn, så mitt i byn från ingenstans kommer en pensionär jävel ut på vägen och kör i min lilla röda pärla!!
Fan vad jag svor, skulle ha kunnat plocka upp listen från vägen (från min bil) och klappat honom med den! 
Nåväl, vi tog upp uppgifter av varann och han skulle göra skadeanmälan och så vidare.. Så hans fel allt! 
Även om han ska fixa allt och jag behöver inte betala ett skit så ändå, det är min bil som blev "skadad".. Och så mycket bättre känns det ju när gubbjäveln tittar på min bil och på delarna på vägen och frågar "hände det något?" 
Vittu.


Nå, jag åkte till hälsostationen och hem igen. Sen iväg till skolan, fyfan att köra i detta väder! Med dåliga friktions däck..
Det var mycket stohej på vägen till skolan, som t.ex. En stor skogsmaskin mitt på vägen som skulle lastas på en lastbil osv.. 


Efter en skit skoldag därpå åkte jag in till stan för att köra med Lexus på bedömnings körning, vilket gick otroligt bra - faktiskt! 
Mats (bilskole läraren) klagade inte utan tyckte bara att jag kanske var lite för utvecklad för att bara ha haft kortet i 1,5 månad. Så fick jag träffa Ia igen, vilket var kul! (Min bilskole lärare). 
Så satt vi, jag och de 2 lärarna i stan och väntade på att teori lektionen skulle börja, så fan kommer de på att den är i Kronoby.. De hade GLÖMT. 
Bara iväg till kronoby då, var klar där lite efter 5 på kvällen.
 
Ikväll har jag ätit rökt lax och sallad, gott!
Även tagit min nya medicin jag ska påbörja nu.. 
Mår helt otroligt skit och yr är jag också. Hatar när medicinerna som ska få mig att må bättre har biverkningar som får mig att må dåligt.
Så, nu ligger jag här i sängen och mobil bloggar, mår skit som fan, tycker synd om min bil, har benvärk och är världens tröttaste människa.
 
Jag hatar denhär dagen. 
Hoppas morgondagen ser lite äns ljusare ut.
Sjuka läppar jag också och kan inte hitta min läppomada, gaaahh.. 
 

Någon hade gjort en fin skulptur på min bil idag också, hehhe!

Ball när det inte syns i texten när jag skriver något med kursiv stil eller med tjock ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: