idaosterbacka.blogg.se

Röda tråden i mitt liv

Kryssa av

Kategori: livet

Känslan då man bara vill komma bort ibland. Men det finns ingen väg ut?

Jag hatar att inte veta när jag äntligen kommer komma bort härifrån, det vore så mycket lättare då med någonslags countdown. Och att försöka leva varje dag med hopp om att snart komma bort skulle vara möjligt då, nu känns det bara som om det aldrig skulle hända. 

Men däremot tycker jag inte heller om att planera min framtid. Jag är så otroligt komplicerad!
Jag vill veta vart jag är på väg i livet, men jag vill inte ha ett planerat liv framför mig. Men ändå finns det sådana saker jag vill ha ut som jag vill se framemot. Gaaah.. Så taskigt detta liv vi lever. Inte sant?

På tal om planer, tittade solsidan nyaste avsnittet igår och tänkte faktiskt göra en egen bucketlist, kanske int likadan och knappast lika spontan som den i solsidan, och inte vill jag simma med delfiner heller, men ni fattar.
Även om jag gjorde en "100 saker att göra förrän jag dör" lista när jag var.. Ömm 14? Där runt i den åldern i alla fall.. 
Denhär lådan innehåller alla mina dagböcker allt sedan 2007?
Men sedan i mitten av den 7:e dagboken slutade jag skriva i augusti 2012. det är lite tråkigt, eftersom det är roligt att läsa nu efterhand vad som har hänt, men kanske thats just it, det slutade hända saker i mitt liv? 
Så tråkigt.

Men tillbaka till listan! Måste faktiskt medge att jag hade glömt bort listan, och även om den heter "100 things.." Så är det bara 57st på listan. 
Fick ta och kryssa av några nu till och med! Flera av dessa är sådana som ifall de händer så sker det först längre fram i livet, men måste medge att ca 20 st är avkryssade redan! Men, kanske dags att göra en riktig bucketlist?

Har du en bucketlist?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: