idaosterbacka.blogg.se

Röda tråden i mitt liv

Weird day today I may say

Kategori: röda tråden

Idag är det en konstig dag. Kanske jag har gått och blivit skitso.. 

När jag körde till skolan imorse så mötte jag inga bilar alls! Kanske 2st, men det var som inga, om man jämför med andra dagar. 
Så då fick jag dendär konstiga känslan (sett för många filmer?)..

- är det någon anti-driving day? Och det är förbjudet att köra bil idag? Får jag böter nu? Hamnar jag i fängelset? Blir jag utskrattad? Hatar alla mig nu?
....eller..
- är det jordens undergång idag eller vad sker? Är alla hemma med sina nära och kära för att spendera sista tiden de har med varandra? Är jag en jävla idiot som åker till skolan på domedagen? 

Helt enkelt: borde jag svänga om?

Jag kunde faktiskt ha svängt om, lektionen 7:55-9:05 började som vanligt först efter 8:00 och 8:20 så åkte läraren iväg.. -.- JAG KUNDE LIKA BRA HA STANNAT HEMMA OCH SPARAT BENSIN OCH PENGAR OCH soooooovit.

Och så en till skitso moment. Igår kväll när jag tankade bilen visade den 220km till tom tank. 
Jag har 47km till skolan, och när jag kört till skolan och halvvägs hem så visade den 200km till tom tank (och den brukar ofta stämma) så blev det som 

- wtf? Är hela mitt liv ett lögn? Är skolvägen faktiskt mycket kortare än jag trott?
- körde jag en annan väg i misstag? En ginväg? Åkte jag i en teleport i misstag?


One of those days, one of those days.. Jävla halt var det idag också!

Jag skulle vilja baka nu, men vet inte vad. Sen skulle jag även vilja sova men det känns fel. Och fysik och kemi prepkursen borde jag ta tag i, men, det låter för tungt.

Bakning = what to bake?
Skoluppg = för tungt.
Sova = det enda rätta!

Skulle ha kunnat gå och gymma men är så pass förkyld ännu så maybe not. Not today.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: