idaosterbacka.blogg.se

Röda tråden i mitt liv

En frän lukt

Kategori: röda tråden

Min dag började med innebandy träningar klockan 8, jättekul!
Vara tråkigt när jag riktigt gav allt så började min mage bråka med mig igen och hag rapade stup i kvart så jag fick knappt andast. Och då var jag så nära att spy! Nåväl, det var roligt så vem bryr sig! 
Så hade jag hålpass till halv ett.

Så gällde lite tråkigt fysik och modersmål med genomgång av textkompetenserna. 
Jag förstår inte. Jag har alltid haft starkast i modersmål av alla ämnen, men nu har jag blivit så förbannat dålig på att skriva? Vad i hela sju satan?

När jag kom hem väntade en trevlig överraskning på mig.
Började undra om det var jag som luktade svett eller vad det var som var en så frän lukt, men så var det en fin och inte så liten fläck i sängen. 


ÄR DET INTE KUL MED HUSDJUR?
Det hade kommit på lakanet, påslakanet, täcket, madrassen, och madrassöverkastgrejjen. 
Oh my jag var så otroligt förbannad.

Nåväl, sedan blev det att läsa modersmåls boken och skriva lite fakta ner så att jag kan hålla en 15minutera presentation om boken jag läst. 



(Ernest Hemingway - A farewell to arms) - gammal klassiker.

Nu ikväll skulle jag färga min hemska utväxt ljusare. Tyckte det började se så otroligt ballt ut med först lång mörk utväxt, så blondt hår och i topparna rödblondt.. 
Det här var färgen jag använde..


Tyckte det var konstigt hur färgen blev så otroligt mörk när den verkade.. Blonda färger brukar inte bli det?

Jag hade den hela verkningstiden och vad i helvete! Oj vad det blev blondt!
Nu har jag då orangebrunt, blondt och rödblondt hår. Jättekiva.
Nu tänker jag inleda min glöggsäsong!
( Saknar jenna, hon och jag var tuffingar på att dricka glögg! ;) )


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är sjukt fin på den översta bilden! :)

    Svar: Tack så mycket! :)
    Ida Österbacka

    2013-11-06 | 19:32:31

Kommentera inlägget här: